YouTube místo televize
Doby, kdy mohly být děti nařčeny z toho, že jenom sedí u televize, jsou již v nenávratnu. YouTube představuje mnohem zajímavější variantu, protože zde svoje videa sdílejí z velké části místo profesionálních tvůrců amatéři, včetně těch z řad vrstevníků mladé generace. Místo hraní her dávají mnozí přednost fenoménu Let’s Play, tedy videím pořízených při hraní hry s komentářem od YouTubera. Tento styl je mnohem bližší komunikaci mezi samotnými dětmi, a tak jím YouTubeři dokáží úspěšně budovat komunitu. Fenoménu YouTuberství se dnes prakticky nelze vyhnout a stát se oblíbeným tvůrcem na YouTube patří k hlavním snům mnohých mladých lidí. Pro náhled do tohoto světa můžeme doporučit dokument od bývalého YouTubera Jirky Krále s názvem „Byl jsem YouTuberem”, který měl fenomenální úspěch a vidělo ho přes milion uživatelů.
Battle royale hýbe herním světem
I samotné hraní her místo pohého sledování videí je stále oblíbené. V posledních pár letech žebříčky nejhranějších her napříč platformami zcela ovládly tzv. battle royale hry. Skoro každá společnost produkující hry se snaží na trh protlačit svůj battle royale hit, ale na špici se dlouhodobě drží především velikáni PUBG a Fortnite. V battle royale je skupina desítek lidí vhozena na do prostoru na velké mapě a jejich úkol je jednoduchý – zůstat na živu jako poslední. Taktika, kdy se schováte na skrytém místě a počkáte až se všichni ostatní postřílí, ale fungovat nebude. Na mapě se totiž pomalu ale jistě zužuje plocha, na které se můžete pohybovat. Hráči jsou proto neustále nuceni se přibližovat k ostatním a chovat se agresivně. Název žánru má původ v japonském filmu Battle Royale, kde se podobný scénář odehrává na ostrově plném problémových teenagerů.
Bez Instáče ani ránu
I když je Facebook stále velmi oblíbenou sociální sítí, pro mladé už není příliš atraktivní. Brzo zřejmě nastane doba, kdy se z Facebooku stane záležitost převážně starších dospělých lidí, příliš nudná pro teenagery. Co tedy preferují místo Facebooku? Především sociální sítě, které je snadné ovládat přes mobilní telefon a lze na nich rychle sdílet vizuální obsah, jak obrázky, tak videa. Na vrcholu stojí Instagram, kde se každý den rodí nové celebrity a idoly. Na vzestupu je však ale i TikTok, kde lze snadno sdílet videa, podobně jako to dřív bylo možné na již zrušené síti Vine, ovšem bez časového omezení. Svoje fanoušky má rozhodně i Snapchat, kde můžete svoje fotky okamžitě upravovat nejrůznějšími filtry a posílat vtipné momentky přátelům.